10 Aralık 2011 Cumartesi

Sinema Eleştirisi: "HUGO"

Yapımcısı Johnny Depp olan “Hugo” filmi hakkında duyduğum olumlu yorumlardan sonra izlemeye karar verdim. Çok iyi bir film beklerken ilk yarı beni hayal kırıklığına uğrattı. Örneğin bir yangın sahnesi vardı, adam ölecekti. Üstüne bir alev topu geliyor gibi oldu. O sahneyi hiç sevmedim, hatta önce yangın olduğunu anlamadım. Ayrıca ilk yarının bitiminde filmin amaçsız olduğunu ve bir ana fikri olmadığını düşündüm. Ama ikinci yarısını çok beğendim. Daha gerçekçiydi ve filmin ana fikrini ortaya çıkarmıştı.
Hugo’da hem annesini ve babasını kaybetmiş bir çocuğun hissettiklerini; hem bir insanın, kendisinin veya herhangi bir varlığın dünyada olma amacını arayışını, hem de geçmişteki teknoloji ile günümüzdekinin karşılaştırılmasını göreceksiniz.
Hugo’da eskiden filmlerin nasıl olduğu ve ne şartlarda çekildiği gösteriliyor, zaten bir film izliyor olduğunuz için farkı net bir şekilde görebiliyorsunuz.
Bunların dışında, Hugo, savaş yıllarının insanlara kaybettirdiklerini ve mutlu sonların sadece filmlerde olduğunu anlatıyor.
Film, George Melies adlı Fransız bir film yapımcısının hayatını da anlatıyordu. Filmde gerçek bir hayat hikâyesinin de olduğunu görünce, gözümde daha fazla anlam kazandı.
Müzikler filmi çok iyi anlatıyordu ve filmin içinde yaşamanızı sağlıyordu. Ben filmin Türkçe altyazılısına gittim. Konuşmalar çok anlaşılırdı, hatta birçok sahnede altyazıya bakma gereği duymadım.
Ben filmin konusunu, anlatılış tarzını, aslında ufak gibi görünen ayrıntıların anlamlarını ve hikâyeyi çok sevdim. Her yaş grubuna hitap ettiğini düşünüyorum. Eğer filmi sezonda izleme fırsatı bulamadıysanız, VCD/DVD olarak satın alıp izlemenizi tavsiye ederim.

Oyuncular (Başroller): Asa Butterfield, Chloe Maretz, Ben Kingsley.
Tür: Macera, Dram, Aile, Kurgu, Gizem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder